Chestii cotidiene

Ploaia care a cazut ieri m-a prins prin oras. Ceea ce a fost o experienta mai putin obisnuita. Am reusit sa castig un joc din 6 la biliard. Ceea ce a fost o experienta obisnuita.

Nu-mi plac chestiile cotidiene. Nu-mi place sa vorbesc sau scriu despre vreme, despre fotbal, despre masini, si desi ma preocupa economia si politica oarecum, nici despre acestea nu as putea sa scriu la modul curent. Nu e neaparat o calitate, si nici nu cred ca ar avea de ce sa fie, dar asta este.

Chestii cotidiene, din trecut , prezent sau viitor: in clasa a 8-a am luat 3 la matematica, desi imi placea matematica si invatam chiar bine. Aveam doi de 10 si proful de mate, un iehovist, a considerat ca e bine sa fim ascultatori si sa mentinem linistea in clasa cu orice pret. Cum eu am dat un raspuns la o intrebare la care altul era intrebat, a considerat ca am vorbit neantrebat, deci nu am fost disciplinat, deci mi-a dat 3. Momentul cel mai penibil a fost cand a ridicat catalogul si mi-a aratat nota, pentru a ma umilii cat mai complet. A fost si asta o chestie cotidiana candva, in trecut.

Chestii cotidiene : o intalnire cu o fata sub impactul careia Nietzsche imi pare un mare comediant, iar sinuciderea pare chiar rezonabila. Iar asta nu este o chestie obisnuita, dar poate fi cotidiana.

Chestii cotidiene : o munca de Sisif pe bani putini, o incercare de a fi un soi de sclav fericit, un contabil amarat ce isi omoara practic timpul cu un job de la care nu mai asteapta nimic. Asta e o chestie deja obisnuita.

Sa incerc oare o evadare din cotidan? Prin ce? imi dau seama ca orice filozofie e doar o apa de ploaie, si totusi as prefera alte lucruri acestor chestii cotidiene care ma rod si apasa. As prefera sa nu traiesc sub vremuri, ci sa am o contributie cat mai mare la ceea ce se intampla in jurul meu.

Dar despre asta in alta seara, intr-o seara cu alte chestii cotidiene, cand poate tot ceea ce visez va semana mai mult cu cotidianul din jurul meu. Pana atunci, fac si eu ce fac si altii : ma adaptez sa rezist griului cotidian, aceasta cenusa a mea de toate zilele…..

2 Responses to Chestii cotidiene

  1. pers3phona spune:

    frumos .. foarte inspirat ai fost in seara asta!
    mai asteptam astfel de posturi..

  2. victorryuzaki spune:

    da, merci, merci unica-mi comentatoare :))

Lasă un răspuns

