Ancheta

Un hol pustiu intr-un sfarsit de dupa-amiaza de toamna pe care se plimba un cetatean ca oricare altul. O usa deschisa la un birou unde se afla un politist cu un grad presupus inferior. Cetateanul se indreapta spre usa deschisa :

–         Buna ziua! Aici se raporteaza buletinele disparute?

–         Luati loc va rog.

Cetateanul ia loc si se foieste putin ducand mana spre buzunar si uitandu-se spre politist:

–         Il cunosteati?

–         Pe cine?

–         Cum pe cine? Pe domnul Kirliov!

–         …. Dar de ce ma intrebati asta? Nu cunosc nici un domn cu un asemenea nume… nu se fac aici buletinele?

–         Deci domnule eu nu am timp pentru jocul dumitale. Raspunde la ce te-am intrebat!

–         Dar nu cunosc un asemenea domn!

–         Hmm.. zise politistul lasandu-se pe spatarul scaunul, atunci demonstrati va rog!

–         Ce sa demonstrez?

–         Ca are capra coarne, cum adica ce sa demonstrezi? Ca nu il cunoasteti pe cetateanul Konstantinov!

–         Dar cum as putea demonstra asaceva?

–         Ei vedeti? Si dumneavoastra ma intrebati despre buletine. Va ocupati cu fleacuri cand noi avem aici treburi serioase. Deci pana la proba contrarie presupunem ca va cunoasteti cu domnul Karliov. Acum mai trebuie sa gasim si motivul…

–         Motivul pentru ce anume?

–         Cum pentru ce? Pentru care l-ati omorat!

–         Dar nu cunosc si nu l-am omorat pe domnul despre care vorbiti!

–         Ei asta ramane de vazut zise politistul uitandu-se ingandurat pe niste hartii.

–         Dar este absurd, eu am sa ma ridic si am sa plec de aici, cred ca ati baut ceva..

–        Ramaneti pe loc! Daca va ridicati va arestez sub acuzatia de obstructionare a unei anchete criminalistice! Nu am terminat cu intrebarile!

–         Dar este absurd! Nu stiu deloc despre ce vorbiti. Cum a murit domnul acela?

–         Care domn?

–         Sunteti nebun? Cel a carei ucidere o anchetati!

–         Ei, aici e o problema mai speciala! Statistic vorbind el a murit injunghiat.

–         Deci nu sunteti sigur? Cum adica statistic vorbind?

–         Pai simplu: statisticile arata ca cei ucisi in orasul nostru mor in general ucisi cu arme albe, iar din cei ucisi cu arme albe majoritatea sunt ucisi cu un cutit de bucatarie.

–         Dar dumneavoastra nu ati vazut cadavrul? Nu s-a facut o autopsie?

–         Domnule puneti prea multe intrebari, nu va privesc treburile acestea. In fond sunteti suspect de crima!

–         Pai ma lasati sa inteleg ca defapt nu s-a comis nici o crima!

–         Asta este o interpretare rau intentionata a ceea ce spun, zise politistul. De ce credeti ca nu s-a comis nici o crima? O crima in mod sigur s-a comis. Statisticile arata ca in orasul nostru au loc 3 crime pe luna. Au trecut deja 2 luni de la ultima crima asa ca este absurd sa presupunem ca nu a avut loc nici o crima.

–         Deci presupuneti ca s-a comis o crima doar pentru ca statistic ar fi trebuit sa se comita?

–         Nu doar atat.avem si probe chiar : motanul K.

–         Ce e motanul K?

–         E un motan gasit de noi dormind intr-un parc in ploaie cu o zgarda la gat avand ca insemn litera K.

–         Pai si de ce este acest animal o proba in acest caz?

–         Se vede ca nu va pricepeti. Statisticile arata ca in orasul nostru motanii ajung vagabonzi cand mor stapanii lor,

–         Dar poate a fugit de acasa?

–         Nu e posibil. Motanii sunt fiinte meteosensibile stiu cand incepe ploaia. Nu ar fi fugit tocmai pe ploaie decat daca ar fi fost foarte speriat

–         Pai si ati aflat cine e stapanul lui?

–         Am aflat. Cel mai probabil e un Konstantinov sau un Karliov. Acestia sunt cei mai raspanditi cetateni cu numele incepand cu litera K din orasul nostru.

–         Pai si nu ati verificat daca au murit respectivii?

–         E inutil sa consumam resursele statului pe astfel de lucruri. Dar haideti sa revenim la dumneavoastra, caci nu eu sunt cel anchetat. De ce l-ati omorat pe cetateanul K?

–         Dar de ce credeti ca daca l-as fi omorat eu as fi venit singur la politie?

–         Ei,poate doreati sa vedeti mersul anchetei. Oricum esential este ca ati admis ca e posibil sa il fi omorat si nu puteti dovedi ca nu ati facut-o.

–         Nu am admis ca e posibil sa-l fi omorat decat ca parte a unei deomonstratii prin…

–         Domnule eu ma grabesc, trebuie sa ajung acasa la nevasta mea, oricum deja ancheta asta se lungeste. Spuneti-mi pe scurt: unde va aflati de luni de la 7 seara si pana miercuri la ora 3 dimineata?

–         Pai e un interval cam mare de timp trebuie sa-mi…

–         Gata domnule, in arest cu tine. Nu poti dovedi ca nu ai avut ocazia sa il ucizi pe cetateanul al carui motan este acum in custodia noastra. Nu poti dovedi de asemenea nici ca nu il cunosti pe respectivul.

–         Nu, nu, dar e o nebunie curata! E un abuz! Incepu sa strige cetateanul.

De pe hol se auzi o voce suava si feminina

–         Daca doriti puteti depune o reclamatie in cutia cetateanului din camera alaturata!

–         Am sa va reclam, nu o sa scapati, vedeti voi striga cetateanul impins inspre o cusca cu gratii unde politistul il si inchise.

Dupa ce il inchise pe cetateanul devenit turbulent iesi pe hol si striga catre femeia de acolo:

       – Sa nu lasi pe nimeni sa intre. E foarte curios  in ceea ce priveste ancheta, sunt sigur ca el e vinovatul si e posibil sa mai fi avut si complici. Noroc ca am fost vigilent. Si pleca multumit.

Lasă un răspuns

